Betaling

Bøgh Furniture modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Bøgh Furniture bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Leveringstiden i Danmark er typisk 3-5 hverdage på lagervarer og 3-4 uger på specialvarer. Hos Bøgh Furniture bestræber vi os på en hurtig levering, så alle ordrer afsendes indenfor 72 timer. Alle varer leveres så længe lager haves.

Vi benytter Brink transport til håndtering og levering. Det bliver leveret til kantstenen. Leveringen kan forekomme i flere omgange, da vi leverer direkte fra vores forskellige leverandører. Træffes ingen på modtageradressen, sker genlevering kun efter henvendelse fra afsender/modtager med ønske om genlevering. Hvis afsender ikke inden 10 hverdage regnet fra leveringsdato og Distributørens meddelelse om forgæves levering, henvender sig med ønske om genlevering, returneres godset til afsender. Ønskes genlevering herefter hæfter køber for leverings omkostninger i forbindelse med dette.

For at få dækket evt. fragtskader skal reklamationen for den synlig beskadigelse af pakken eller delvis bortkomst på den leverede vare ske senest samme dag kl. 23.59 som leveringen.

Reklamationsret

Oplever du, at din bestilte vare er mangelfuld eller beskadiget, betyder det ifl. købeloven, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, alt afhængigt af hvilken mangel der er tale om. Det kræver dog, at reklamationen er berettiget, og ikke er opstået på grund af fejlagtigt brug af produktet. Du skal forvente, at kunne dokumentere manglen i form af billede.

Ifølge købeloven har du 2 års reklamationsret. For at gøre brug af reklamationsretten skal du dog reklamere indenfor ”rimelig tid”. Det vil sige indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Rimelig tid anses som 7 dage, vi anbefaler derfor at reklamationen sker hurtigst muligt.

For at reklamere bedes du kontakte os pr. mail til: info@boeghfurniture.dk. Du vil, som oftest, blive bedt om at sende dokumentation af fejlen/manglen i form af billedmateriale.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger til, at returnere varen til os, hvis reklamationen er berettiget. Hvis ikke står du selv for alle udgifter herunder fragtomkostninger, og eventuel efter undersøgelse af varen, samt udgifter forbundet med dette.

OBS! Varen skal altid returneres i original emballage. Husk kvittering fra fragtfirma, da du står for ansvaret af varen, til den er i vores varetægt.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal varen tilbageleveres til: boeghfurniture.dk, Returneringsadresse: kontakt info@boeghfurniture.dk for information omkring returnering af varen.

Der er 14 dages returret fra dem dato du modtager varen. Du hæfter selv for fragtomkostninger fra dit hjem, til vores adresse.

Varens stand, når du sender den retur
Når varen skal samles eller adskilles, er det vigtigt dette gøres forsigtigt. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, vil en evt. skade, stor som lille, betyde en værdiforringelse af varen. Dette kan medføre, at du kun får en mindre del eller intet af købesummen retur. Dette gælder også for øvrige varer med evt. skade eller slid.

Ved returnering skal varen tilbageleveres i original emballage, og sendes forsvarligt. Du har selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den, gem derfor altid postkvitteringen.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Ved henvendelse angående returnering skal du vedlægge en kopi af fakturaen, som du modtog pr. e-mail umiddelbart efter din ordrebekræftelse.
Når vi har modtaget varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har betalt for varen, ved købet. Beløbet bliver overført til samme betalingskort, som gennemførte købet. Beløbet afhænger dog af, at varen er i original stand og emballage, og ikke:
– Har været i brug
– Blevet beskadiget i din varetægt
– Benyttet varen til andet en tiltænkt

Er varen ikke i original stand og emballage, vil der ske en værdiforringelse, som har betydning for din tilbagebetaling.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@boeghfurniture.dk